ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ

Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

ΑΡΘΡΑ

ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

VIDEOS

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Ολίγη από ιστορία…

Ο Ιπποκράτης στο πρώτο του βιβλίο, στο κεφάλαιο «περί ἀρχαίης ἰητρικñς», όπου κάνει μια ανασκόπηση των οδηγιών των προγενέστερων αυτού ιατρών, υπογραμμίζει τη σημασία, που αυτοί έδιναν στη διατροφή, ήδη πολύ πριν από την εποχή του.

Πού οφείλεται το επιπλέον βάρος, που παίρνω στην εγκυμοσύνη;

Είναι φυσικό κατά τη διάρκεια της κύησης να πάρετε βάρος το οποίο στο τέλος της κύησης οφείλεται κατά προσέγγιση:

• 3,5 κιλά στο μωράκι
• 3,7 κιλά στο λίπος, που αποθηκεύει το σώμα σας, ώστε να υποστηρίξει το θηλασμό
• 2 κιλά στο επιπλέον αίμα, που παράγει ο οργανισμός σας
• 1,6 κιλά στην αύξηση του μεγέθους της μήτρας σας, η οποία εκτός κύησης ζυγίζει κανονικά περίπου 100 γραμμάρια!
• 1,2 κιλά στον πλακούντα
• 1,2 κιλά στο αμνιακό υγρό

Σύνολο: λίγο πάνω από 13 κιλά

Αν και αυτή καθαυτή η κύηση δεν αποτελεί λόγο ριζικής αλλαγής των διατροφικών σας συνηθειών, αλλά καλόν είναι μερικές τροφές να λείπουν από το διαιτολόγιό σας όσο είστε έγκυος.

Είναι εξάλλου ιδιαίτερα σημαντικό να δίνεται η δέουσα προσοχή στην παρασκευή του φαγητού.

Τι είναι τα ιχνοστοιχεία;

Τα ιχνοστοιχεία περιλαμβάνουν θρεπτικά συστατικά, που είναι απαραίτητα για την στήριξη τόσο της εγκύου, όσο και του ραγδαίως αναπτυσσόμενου εμβρύου.

Ναυτίες: αυτό το βάσανο…

Ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό των γυναικών αναφέρουν ναυτίες ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Αν και σχετικά πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία υποδηλώνουν, πως οι ναυτίες ίσως και να συνδέονται με καλύτερη έκβαση της κύησης, αυτό μικρή παρηγοριά αποτελεί για την έγκυο, που χρειάζεται να επισκέπτεται συχνά την τουαλέτα και δεν μπορεί να φάει ή να ενυδατωθεί σωστά…

Καλωσήρθατε στο δεύτερο τρίμηνο!

Το δεύτερο τρίμηνο της κύησης είναι κατά κάποιον τρόπο το «χρυσό τρίμηνο»!

Ο φόβος της αποβολής έχει περιοριστεί δραματικά, ενώ η ένταση ενοχλητικών συμπτωμάτων του πρώτου τριμήνου, όπως οι ναυτίες περιοριστεί σημαντικά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τα συμπτώματα αυτά έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Σημαντικά «αποδυναμωμένο» εξάλλου είναι και το αίσθημα κόπωσης¸ που πολλές από εσάς ταλαιπώρησε κατά το πρώτο τρίμηνο.

Χρειάζεστε περισσότερες θερμίδες

Οι ενεργειακές σας ανάγκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνονται. Γενικά, κατά την εγκυμοσύνη χρειάζεστε ημερησίως περίπου 300 με 340 θερμίδες επιπλέον, ώστε να καλυφθούν οι μεταβολικές σας ανάγκες. Κατά το τρίτο τρίμηνο όμως οι ανάγκες αυτές αυξάνονται στις 450.

Τι είναι το μαγνήσιο;

Το μαγνήσιο είναι το ένατο (9ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο στο σύμπαν και το ενδέκατο (11ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο της μάζας του σώματός μας.

Πού αποθηκεύεται το μαγνήσιο στο σώμα μας;

Το σώμα ενός ενήλικα περιέχει περίπου 25 γραμμάρια μαγνησίου. Το 50% με 60% της ποσότητας αυτής εντοπίζεται στα οστά. Λιγότερο του 1% της συνολικής ποσότητας μαγνησίου εντοπίζεται στο αίμα μας.

Τι είναι το ασβέστιο;

Το ασβέστιο είναι το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο φλοιό της Γης και το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο ανθρώπινο σώμα.

Ναυτία στην εγκυμοσύνη: αυτό το βάσανο!

Η ναυτία είναι από πιο συνηθισμένα «ενοχλητικά» συμπτώματα, που συνδέονται με την εγκυμοσύνη και επηρεάζουν δυσμενώς την ψυχολογία της μέλλουσας μαμάς, ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο.