ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ

Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

ΑΡΘΡΑ

ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

VIDEOS

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Ολίγη από ιστορία…

Ο Ιπποκράτης στο πρώτο του βιβλίο, στο κεφάλαιο «περί ἀρχαίης ἰητρικñς», όπου κάνει μια ανασκόπηση των οδηγιών των προγενέστερων αυτού ιατρών, υπογραμμίζει τη σημασία, που αυτοί έδιναν στη διατροφή, ήδη πολύ πριν από την εποχή του.

Λίγα λόγια για το πεπτικό σύστημα…

Ό,τι τρώμε ή πίνουμε, πρέπει πρώτα να «αποσυντεθεί» σε μικρά μόρια προκειμένου να απορροφηθεί από τον οργανισμό μας, να περάσει στο αίμα και μέσω των αγγείων του κυκλοφορικού συστήματος να φθάσει στα διάφορα μέρη του σώματός μας.

Πέψη ονομάζεται η διαδικασία, κατά την οποία οι τροφές και τα ληφθέντα υγρά, διαλύονται στα συστατικά τους, ώστε να αφομοιωθούν από τον οργανισμό και να μετατραπούν σε θρεπτικά στοιχεία για τα κύτταρά του και ενέργεια, απαραίτητη για την επιτέλεση των διαφόρων βιοχημικών διεργασιών του.

Με τον όρο βασικός μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας αναφερόμαστε στην ποσότητα θερμίδων, που ο οργανισμός μας χρειάζεται κάθε ημέρα, προκειμένου να επιτελέσει της βασικές ζωτικές του λειτουργίες, όταν είμαστε ξύπνιοι, αλλά σε ανάπαυση.

Τέτοιες λειτουργίες είναι αυτές της καρδιάς, του εγκεφάλου και των πνευμόνων.

Η αύξηση του βασικού ρυθμού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σε καμίαν περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως μία τρόπον τινά δικαιολογία, προκειμένου να αυξήσετε σημαντικά το πόσο τρώτε.

Δείτε πώς αλλάζει ο μεταβολισμός της γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στο video, που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τον ιστότοπο mothersblog.gr στην ομάδα ειδικών, του οποίου ανήκουμε!

Πού οφείλεται το επιπλέον βάρος, που παίρνω στην εγκυμοσύνη;

Είναι φυσικό κατά τη διάρκεια της κύησης να πάρετε βάρος το οποίο στο τέλος της κύησης οφείλεται κατά προσέγγιση:

• 3,5 κιλά στο μωράκι
• 3,7 κιλά στο λίπος, που αποθηκεύει το σώμα σας, ώστε να υποστηρίξει το θηλασμό
• 2 κιλά στο επιπλέον αίμα, που παράγει ο οργανισμός σας
• 1,6 κιλά στην αύξηση του μεγέθους της μήτρας σας, η οποία εκτός κύησης ζυγίζει κανονικά περίπου 100 γραμμάρια!
• 1,2 κιλά στον πλακούντα
• 1,2 κιλά στο αμνιακό υγρό

Σύνολο: λίγο πάνω από 13 κιλά

Αν και αυτή καθαυτή η κύηση δεν αποτελεί λόγο ριζικής αλλαγής των διατροφικών σας συνηθειών, αλλά καλόν είναι μερικές τροφές να λείπουν από το διαιτολόγιό σας όσο είστε έγκυος.

Είναι εξάλλου ιδιαίτερα σημαντικό να δίνεται η δέουσα προσοχή στην παρασκευή του φαγητού.

Τι είναι τα ιχνοστοιχεία;

Τα ιχνοστοιχεία περιλαμβάνουν θρεπτικά συστατικά, που είναι απαραίτητα για την στήριξη τόσο της εγκύου, όσο και του ραγδαίως αναπτυσσόμενου εμβρύου.

Ολίγη από ετυμολογία…

Θα έχετε προσέξει, πως, όταν σας χορηγείται συμπλήρωμα φυλλικού, άλλοτε κατονομάζεται ως «φυλλικό» και άλλοτε ως «φολικό». Ενίοτε, αυτή η «μεικτή» ορολογία ενδεχομένως να προκαλεί σύγχυση. Εν τοις πράγμασι πρόκειται για την αυτή ουσία.

Η ουσία αυτή εντοπίζεται κατά μείζονα λόγο στα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μπρόκολο ή το μαρούλι. Εξού και το όνομά του «φυλλικό». Ο όρος «φολικό» απλά προέρχεται από το λατινικό όρο για το «φύλλο»: folium. Από εδώ προέρχεται και ο διεθνής όρος: folic acid ή folate.

Επομένως, εφεξής,  όταν ακούτε τον όρο «φυλλικό οξύ» ή «φολικό οξύ», εσείς θα γνωρίζεται, ότι πρόκειται για ένα και το αυτό.

Σε ποιες τροφές βρίσκεται το φυλλικό οξύ;

Ολίγα εισαγωγικά…

Το φυλλικό οξύ ανήκει στην ομάδα Β των υδατοδιαλυτών (που διαλύονται στο νερό δηλαδή) βιταμινών. Συγκεκριμένα πρόκειται για τη βιταμίνη Β9.

Η λήψη φυλλικού οξέος από τη γυναίκα πριν από τη σύλληψη αλλά και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ιδιαίτερα κατά το πρώτο τρίμηνο έχει συνδεθεί με μείωση των πιθανοτήτων εκδήλωσης συγγενών ανωμαλιών (ανωμαλιών, οι οποίες είναι εμφανείς ήδη από τη γέννηση) στην ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος του μωρού και συγκεκριμένα δισχιδούς ράχης και ανεγκεφαλίας.

Η πρώτη μελέτη, που κατέδειξε τη σχέση μεταξύ της χορήγησης φυλλικού οξέος και της μείωσης των πιθανοτήτων εκδήλωσης δισχιδούς ράχης δημοσιεύθηκε το 1965.

Επιπροσθέτως, φαίνεται, πως η λήψη φυλλικού οξέος κατά την εγκυμοσύνη ανακόπτει την εξέλιξη της αναιμίας, που συχνά εκδηλώνεται συνήθως από τα μέσα της κύησης και μετά.

Ναυτίες: αυτό το βάσανο…

Ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό των γυναικών αναφέρουν ναυτίες ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Αν και σχετικά πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία υποδηλώνουν, πως οι ναυτίες ίσως και να συνδέονται με καλύτερη έκβαση της κύησης, αυτό μικρή παρηγοριά αποτελεί για την έγκυο, που χρειάζεται να επισκέπτεται συχνά την τουαλέτα και δεν μπορεί να φάει ή να ενυδατωθεί σωστά…

Καλωσήρθατε στο δεύτερο τρίμηνο!

Το δεύτερο τρίμηνο της κύησης είναι κατά κάποιον τρόπο το «χρυσό τρίμηνο»!

Ο φόβος της αποβολής έχει περιοριστεί δραματικά, ενώ η ένταση ενοχλητικών συμπτωμάτων του πρώτου τριμήνου, όπως οι ναυτίες περιοριστεί σημαντικά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τα συμπτώματα αυτά έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Σημαντικά «αποδυναμωμένο» εξάλλου είναι και το αίσθημα κόπωσης¸ που πολλές από εσάς ταλαιπώρησε κατά το πρώτο τρίμηνο.

Έχετε κολπική ξηρότητα, ακράτεια ούρων ή αντιμετωπίζετε πόνο στη σεξουαλική επαφή;

 

Οι υπέρηχοι HIFU και η έγχυση ΥΑΛΟΥΡΟΝΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ είναι η ΜΟΝΙΜΗ λύση για εσάς! (ενημερωθείτε ΕΔΩ)

 

 

 ΑΛΛΑΞΤΕ τη ζωή σας! 

Κλείστε ΤΩΡΑ το ραντεβού σας ΕΔΩ! 

Bρείτε μας στο You Tube!

Ακολουθήστε μας στο Facebook!